Bestill taxi
Elektriske biler
Vår bilpark består av 70% elbiler. Tromsø Taxi er sertifisert Miljøfyrtårn og satser stort på miljøvennlige biler. Målsettingen er at 100% av personbilene skal være nullutslippsbiler innen 2026.
Lokal kunnskap
Våre sjåfører er kjent i Tromsø og frakter deg dit du skal.
Service
Tromsø Taxi har stort fokus på høyt servicenivå. Hos oss kan du forvente en sjåfør i uniform som hjelper deg med bagasjen og gir deg en komfortabel, hyggelig reise.
Barnestoler
Vi tilbyr barnesikring i alle vekt- og aldersklasser. Ta kontakt med oss på tlf. 03011 for bestilling av taxi med barnestol.
Dyr
Kjæledyr er velkommen i mange av våre biler. Bare gi oss beskjed ved bestilling, så sørger vi for at du får en bil som kan ta med kjæledyr.
Hittegods
Gjenglemte ting i bilene våre leveres til Politiets hittegodskontor neste virkedag. Ta kontakt med taxisentralen om ikke Politiet har fått inn det du savner.
Taksttabell
Tromsø Taxi benytter seg av takster lovpålagt av myndighetene jf. maksimalprisforskriften.
Informasjon
- Jamførprisen er basert på startpris + 8 km + 13 min. betalt tid, avrundet til nærmeste hele krone.
- Tilkjøringstakst ved tilkjøring ut over 10 km fra nærmeste holdeplass (hhv. Pyramiden på fastlandet og Kvaløysletta terminal på Kvaløya).
- Fjerntakst pr. km etter 10 km.
- Forhåndsbestillingsgebyr kr. 22,- vil legges til på forhåndsbestilte turer. Dette følger takstene (22,- dag, 27,- kveld, 29,- lørdag, 30,- helg/natt og 32,- høytid og helligdager).
- Flyplassavgift på Tromsø Lufthavn er kr. 20,- og vil legges til turkostnad. Denne tilfaller Avinor i sin helhet og er besluttet av Avinor. Tromsø Taxi krever ingen gebyrer for administrasjonskostnader av denne.
- Tromsø Taxi har ikke tillegskostnader for bagasje og barnestoler/pute.
- Tromsø Taxi krever ikke kontanthåndteringsgebyr.
- Maksimalprisforskriften, som reguleres årlig, tillater ikke drosjeselskapene i Tromsø å ta betalt tillegg for bompenger. Du betaler dermed ingenting ekstra i Tromsø Taxi for bompenger.
- Egne priser gjelder for maxitaxi (fom. 5 passasjerer). Kontakt oss gjerne på tlf. 03011.
- Be alltid om kvittering.
- Se våre transportvilkår for øvrig betalingsinformasjon.
- For klage/reklamasjon ta kontakt med vår administrasjon på e-post til post@tromsotaxi.no.
Ofte stilte spørsmål
Du kan bestille taxi i appen TaxiFix, på vår nettside eller ringe inn til vårt kundesenter.
Telefon: 03011 eller 776 03 000.
Ja, vi er døgnbemannet.
Nei. Ringer du direkte til vårt kundesenter er det kostnadsfritt.
Du kan forhåndsbestille bil ved å ringe inn til oss, på vår nettside eller i appen TaxiFix.
Det vil komme et forhåndsbestillingsgebyr på kr 21,-
Ja, ved bruk av appen TaxiFix vil du få eurobonuspoeng.
Bestilling av taxi med TT-kort gjøres som alle andre bestillinger, enten via telefon eller TaxiFix.
Du betaler kun egenandel.
Du kan benytte både kontant og kort/kredittkort i våre biler.
Ja, våre drosjer godtar vipps som betalingsmåte.
Avbestilling av forhåndsbestillinger må skje senest 30 minutter før avtalt hentetidspunkt.
Direktebestillinger kan ikke avbestilles, og da må det betales minstepris for turen.
Mange av våre drosjer har barnestoler.
Det kan bestilles via TaxiFix eller ringes inn til vårt kundesenter.
Det er hver enkel løyvehaver som avgjør hvorvidt dyr kan medbringes i drosjen eller ikke.
Alle drosjer er pliktig til å kjøre enhver person som har førerhund.
Bestiller du taxi på vår nettside eller over telefon, vil du motta en SMS om hvilken bil som er på vei til deg.
Denne tjenesten koster kr 1,- og blir belastet ditt mobilabonnement.
Bestiller du i TaxiFix vil du få bekreftelse i appen.
Klager ønsker vi skriftlig til post@tromsotaxi.no.
Send gjerne med kopi av kvitteringen, løyvenummer, dato eller tidspunkt.
Dette vil hjelpe oss å identifisere bil og sjåfør.
Alt som blir gjenglemt i bilene blir levert til hittegodsavdelingen på Tromsø politistasjon,